افتتاح سامانه خدمات بانکی نابینایان در سه شعبه ی بانک پارسیان
 
یکشنبه 15 مرداد ماه 1396
امکان ارایه خدمات بانکی ویژه نابینایان، به منظور تسهیل دسترسی این قشر از جامعه، با مجهزشدن سه شعبه بانک پارسیان در کریم خان زند، میدان انقلاب و میدان فردوسی فراهم شد.
با حضور مهندس خسروانی، عضو هیأت مدیره، دربیکی، مدیر روابط عمومی و خلیلپور، مدیر امور شعب بانک پارسیان و همچنین علی اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران و دکتر علی صابری رئیس هیأت مدیره شبکه ی تشکل های نابینایان کشور و مهندس سعید صادقپور مدیرعامل شرکت پکتوس، از سامانه خدمات بانکی به نابینایان رونمایی شد.
خسروانی عضو هیأت مدیره بانک پارسیان در مراسم رونمایی از سامانه خدمات بانکی به نابینایان، گفت : مسئولیت اجتماعی افراد سالم در مقابل افراد کم توان به مراتب بیشتر است و بانک پارسیان با چنین نگاهی، سرویس دهی به مشتریان نابینا را به طور همزمان در سه شعبه کریم خان زند، میدان انقلاب و میدان فردوسی آغاز کرد.
مهندس خسروانی از برنامه های آتی بانک پارسیان در راستای مسئولیتهای اجتماعی خبر داد و خاطرنشان کرد: این پایان کار بانک پارسیان در ارائه خدمات توانمندی نیست و در این بانک، ظرفیت های زیادی برای ارائه سرویس های ترجیهی به شرکت های دانش بنیان وجود دارد.
چنانچه در حوزه نابینایان شرکت های دانش بنیانی هستند که علاقه به بهبود دنیای معلولان دارند، بانک پارسیان با کمال میل آمادگی دارد با این شرکت ها همکاری کند.
وی افزود: در حوزه درمان نیز برای هموطنان نابینا در حال رایزنی برای ارائه خدمات هستیم.
به طوریکه در قالب طرح های مادی و معنوی، این آمادگی در بانک پارسیان وجود دارد که سطح همکاری ها را افزایش دهیم.
خسروانی در پایان بیان داشت: سعی ما بر این است خدمات سامانه بانکی نابینایان در سراسر کشور گسترش پیدا کند تا نابینایان در استان های مختلف بتوانند از این خدمات بانک پارسیان استفاده کنند.
علی اکبر جمالی، مدیرعامل انجمن نابینایان ایران نیز در این مراسم، گفت: هم اکنون، تغییر نگرش نسبتاً خوبی در خصوص همکاری بانک ها با نابینایان ایجاد شده و امید می رود با توسعه این سامانه در بانک پارسیان، افراد نابینا بتوانند با سهولت بیشتری امور بانکی خود را انجام دهند.
سامانه خدمات بانکی نابینایان با همکاری مشترک انجمن نابینایان ایران و شرکت دانش بنیان پکتوس راه اندازی شده است.
این سامانه، شامل دستگاه برجسته نگار (کیبرد و مانیتور بریل) و نرم افزار گویای فرم های بانکی است.
کلیه نوشتار موجود در فرم های بانکی، از طریق نمایشگر بریل دستگاه برجسته نگار به صورت بریل و از طریق نرم افزار، به صورت گویا قابل خواندن و پر کردن است.
از این رو با راه اندازی این سامانه در بانک پارسیان، نابینایان بدون نیاز به حضور همراه، می توانند فرم های درخواست انواع عملیات بانکی نظیر افتتاح حساب ، دریافت وجه ، واریز وجه، خدمات کارت و … را دریافت کنند و عملیات بانکی در شعب را خود به صورت مستقل انجام دهند.
از ۲۳ مهر سال ۹۴ تا به امروز، حدود ۵۰ شعبه در ۱۱ بانک کشور به سامانه خدمات بانکی نابینایان مجهز شده اند.
 
 
پیوند ها     پرسش و پاسخ
تمامی حقوق مادی و معنوی وب سایت محفوظ می باشد .
طراحی سایت