تجهیز شعب منتخب بانک دی در تهران به سامانه بانکی نابینایان
در راستای ایفای نقش در حوزه مسئولیت های اجتماعی، سامانه خدمات بانکی نابینایان شعب منتخب بانک دی هم زمان با گرامیداشت هفته معلولان در شعبه طالقانی این بانک افتتاح شد.
مراسم افتتاح سامانه خدمات بانکی نابینایان با حضور علی فتحعلی، عضو هیئت مدیره ، آذر محصصی، مدیرکل طرح و توسعه، ناصر شریعتی، مدیرکل امور شعب و بازاریابی بانک دی، منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران و مهندس سعید صادق پور، مدیرعامل شرکت دانش بنیان پکتوس در شعبه طالقانی این بانک برگزار شد.
علی فتحعلی، عضو هیئت مدیره بانک دی در این مراسم ضمن ابراز خرسندی از تحقق این اقدام ارزش آفرین گفت: نابینایان عضوی از جامعه هستند که باید مانند دیگر اقشار از حقوق مساوی برخوردار شوند و بتوانند از حداقلهای حقوق شهروندی در شهر بهرهمند باشند و منابع مختلفی در دسترسشان باشد.
فتحعلی با بیان این که هدف اصلی بانک دی، خدمت به جامعه بزرگ ایثارگری و خانواده معزز شهداء است ، افزود: نزدیکی جغرافیایی شعبه طالقانی به ساختمان مرکزی بنیاد شهید و امور ایثارگران یکی از دلایل انتخاب این شعبه برای تجهیز به سامانه خدمات بانکی روشندلان بوده است تا امکان ارائه خدمت را برای جانبازانی که به بنیاد شهید و امور ایثارگران مراجعه می کنند فرآهم آورد.
عضو هیئت مدیره بانک دی با اشاره به نقش تاثیر گذار تکنولوژی در تسهیل انجام امور معلولان از خدمات ارزشمند شرکت دانش بنیان پکتوس جهت طراحی و توسعه این سامانه، قدردانی کرد و افزود: بانک دی در راستای ایفای نقش در حوزه مسئولیت های اجتماعی خود بدون در نظر گرفتن منافع مادی ، آمادگی ارائه هرگونه خدمتی را به نابینایان جامعه دارد و امید است که با توسعه این سامانه، امکان استفاده از خدمات بانکی غیرحضوری را نیز برای این قشر از جامعه ایجاد کند.
آذر محصصی ، مدیر کل طرح و توسعه بانک دی نیز در این مراسم از حمایت های مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره بانک جهت تصویب طرح پیشنهادی اداره کل طرح و توسعه ، همزمان با روز جهانی معلولین، قدردانی کرد و گفت: در پی تصویب این طرح، مقرر شد سه شعبه بهارستان، انقلاب و طالقانی به سامانه خدمات بانکی نابینایان مجهز شوند که پس از طراحی آخرین نسخه این سامانه توسط شرکت پکتوس و اجرای آزمایشی آن با نظارت نمایندگان معاونت فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک در شعبه مرکزی، امکان ارائه این خدمت در شعب منتخب برای نابینایان ایجاد شده است.
محصصی با اشاره به این که بانک دی در اجرایی کردن این طرح ، بسیار چابک عمل کرده است گفت: سهولت کاربری به دلیل طراحی ویژه کیبورد و تعبیه خروجی صوتی در آخرین نسخه سامانه خدمات بانکی به نابینایان از مهم ترین ویژگی های این سامانه است که برای اولین بار در بانک دی به بهره برداری رسیده است.
محصصی ضمن قدردانی از همکاری تمامی واحدهای ذیربط در اجرایی شدن این سامانه افزود:انتخاب شعب برای تجهیز به این سامانه بر اساس میزان تردد در منطقه، نزدیکی به انجمن های نابینایان، مراکز آموزشی نابینایان و مراکز بهزیستی انجام شده است و امیدواریم که در آینده ای نزدیک با توسعه این سامانه در سایر شعب در استان ها امکان بهره مندی روشندلان عزیز را برای دریافت خدمات بانکی در گستره جغرافیایی وسیع تری فرآهم آوریم.
منصور شادکام، قائم مقام انجمن نابینایان ایران نیز در مراسم افتتاح سامانه خدمات بانکی به نابینایان از اقدام ارزش آفرین بانک دی برای حمایت از این قشر جامعه قدردانی کرد و گفت: در حال حاضر در کشور حدود ۱۵۰ هزار نفر نابینای مطلق و ۷۵۰ هزار نفر دارای اختلالات بینایی وجود دارند که ایجاد چنین امکاناتی به بهبود شرای زندگی این قشر آسیب پذیر کمک شایانی می کند.
شادکام با اشاره به این که این گروه از افراد جامعه برای شکوفایی توانایی های خود نیاز به حمایت نهادهای مختلف دارند ، افزود:فضا سازی مناسب شهری برای معلولان و ایجاد فرصت های برابر، موجب تقویت خودباوری در این افراد می شود و خدمات بانکی نیز یکی از امور پرکاربرد برای روشندلان است که با حمایت بانک ها برای توسعه سامانه خدمات بانکی به نابینایان، این قشر آسیب پذیر می توانند با استقلال فردی امورات بانکی خود را انجام دهند.
قائم مقام انجمن نابینایان کشور با اشاره به این که بانک دی وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران است افزود:جوانان رشید و دلیر کشور برای برقراری عدالت ، جان خود را فدا کردند و بی شک این اقدام بانک دی نیز در امتداد مسیر این عزیزان و در راستای برقراری عدالت اجتماعی برای جانبازان و قشر معلول جامعه ستودنی است.
شادکام در پایان بیان داشت: نگاه بانک ها در طرح های اینچنینی، باید مسئولیت های اجتماعی بانک ها باشد و دید آنها مثل سایر طرح ها، نباید صرفاً مباحث اقتصادی باشد.
گفتنی است؛ این سامانه مجهز به صفحه کلید و نمایشگر بریل، اسپیکر، هدفون و امکان تکمیل فرم های بانکی با استفاده از صفحه کلید می باشد و کاربر می تواند تمامی خدمات افتتاح حساب، واریز و برداشت از دفترچه و کارت را انجام دهد.
منبع: اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی